🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ ورنا جهانگیری
error در ساخت foreign key
آقای داریا فرامرزی حل شده توسط آقای داریا فرامرزی

دلیل اینکه در برخی موارد در ساخت foreign key ارور  داده میشه چی هستش؟ مثل ارور زیر :

Can't create table `users`.`#sql-2054_186` (errno: 150 "Foreign key constraint is incorrectly formed")

برای استفاده از foreign key باید به 2 نکته توجه داشته باشید اول اینکه column ای که میخواهید به آن refrence بدید باید حتما primary key باشد و نکته دوم اینکه هردو باید دارای datatype یکسان باشند برای مثال در دستور زیر 

alter table table1_name add foreign key (number) references table2_name(id)

باید ستون id حتما primary key باشد و هر 2 ستون id , number دارای datatype یکسان باشند

بهترین پاسخ
آقای داریا فرامرزی ۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰

ایجاد فارین کی در سمت دیتابیس ملاحظات خاص خودش رو داره. مثلا باید اشاره کنه یه کلید از جدول دیگه که حتما هم نوع و هم سایز باشه و کلید هم باشه.

نیازی نیست اونجا فارین کی رو ایجاد کنید. ما فارین کی رو داخل کدهای برنامه نویسیمون استفاده می‌کنیم و به خاطر یه سری مسائل کمتر بیش میاد که اونها رو سمت دیتابیس تعریف کنیم.

جلوتر توی پروژه‌ها متوجه این مورد میشید

نیکا علی ۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵