echo $i++ به این معنی است که اول متغیر رو چاپ کنه بعد یک واحد به اون اضافه کنه در این صورت اگر برای بار دوم متغییر رو چاپ کنید یک واحد به اون اضافه شده
echo ++$i به این معنی است که اول یک واحد به مقدار اضافه بشه سپس چاپ بشه
یلدا همایون۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰
سلام جناب شکری
جواب ساده اش اینه که echo چاپ رو انجام میده و ++ مقدار x رو افزایش میده. افزایش و تغیر مقدار x توسط عملگر ++ انجام میشه نه echo
بهترین پاسخ
نازبو عنایت۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۲
سلام یه فایل پیوست براتون گذاشتم . عملیات افزایشی و کاهشی در دو نوع پیشوندی و پسوندی هستند . در عملیات پیشوندی اول به مقدار متغیر یک واحد اضافه یا کم میشه بعد در محاسبات میاد ولی در عملیات پسوندی اول مقدار متغیر در محاسبات میاد بعد در حافظه یک واحد به مقدار متغیر اضافه یا کم میشود و وقتی دستور چاپ میدید مقداری که در حافظه است را به شما میدهد