🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۳ شیده شیروانی
ذخیره یک object در دیتابیس
ماهان مستوفی حل شده توسط ماهان مستوفی

اگر بخواهیم یک شی را در دیتابیس ذخیره کنیم از serialize استفاده کنیم یا تبدیل به json شود ؟

 

ببنید serialize از json سریعتر هست اما json کم حجم‌تر هستش... چون json  وابستگی به زبان نداره و اصطاحا cross platform هست و با توجه به این موضوع اگر زمانی سرویس یا اپلیکشن دیگه که با زبانی بجز php نوشته شده بخواد با اطلاعات دیتابیس شما کار کنه مشکل نخواهد داشت و توصیه میشه ...

 

بهترین پاسخ
ماهان مستوفی ۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴

مورد دیگه ای هم که هست اگر از دیتای ذخیره شده می‌خواین در فرانت اند استفاده کنید که بر پایه javascript هست یا API بهتره که به شکل json ذخیره کنید...

ماهان مستوفی ۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱

حجم json فایل بیشتره یا serilize ؟ اگه اولویت برای ما حجم دیتای ذخیره شده در دیتابیس باشه کدوم بهتره ؟

عادل فنی‌زاده ۰۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۱۴