🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ سیمیا مصباح‌زاده
user
جامعه لینوکس و دواپس ایجاد شده در ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

ببخشید اگه خود root یکی از user‌های ماس پس چرا با دستور w روت ما جزو لیست یوزر‌ها نبود ؟

و چطور میشه یوزر بسازیم ؟

سلام هادی عزیز

این مورد به دلیل سیاست‌های امنیتی هست.

با دستور زیر میتونید یوزر بزنید:(-m برای ایجاد دایرکتوری home برای یوزر هست،مثل یوزر روت که دایرکتوری به نام root داره و میتونید نزارید)

useradd -m username
بهترین پاسخ
خانم پرمیدا نوبختی ۰۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۴۵