🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۵ آریا شادمهر
انتخاب حوزه برنامه نویسی
اسفندیار ارسباران حل شده توسط اسفندیار ارسباران

سلام وقتتون بخیر. من ۲۱ سالمه و دانشجوی مهندسی کامپیوتر هستم و برنامه نویسی رو در حد سی پلاس پلاس دانشگاه بلدم. هیچوقت ذهن خلاق هنری نداشتم، بیشتر منطق گرا بودم و تو مسائل ریاضی و محاسباتی خبره بودم. به نظر شما کدوم شاخه از برنامه نویسی بیشتر به درد من میخوره؟

درود

باتوجه به توضیحاتی که دادید برنامه نویسی انتخاب خوبی براتون بوده هرچند نیاز به کمی خلاقیت در حل مساله دارید. منتها اینکه به چه حوزه ای علاقه دارید رو نگفتید. 

اگر به زمینه خاصی علاقه مند نیستید اول مشخص کنید میخواید فریلنسری کار کنید یا استخدامی. بر این اساس میتونید آگهی‌های کار رو بررسی کنید و اون حوزه ای که با شرایط تون بیشتر سازگار هست رو انتخاب کنید. اگر بعد از مدتی دیدید انتخاب مناسبی نداشتید مشکلی نیست، سن تون برای اینکه در حوزه دیگری تجربه کسب کنید مناسب هست.

اسفندیار ارسباران ۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶

استخدامی یا فریلنسری فرق خاصی برام نداره. بستگی به موقعیتش داره. و اینکه به کلیت تمام حوزه‌ها علاقه مندم، ولی چون از ریز جزئیات هیچکدوم از این حوزه‌ها اطلاعاتی ندارم (منظور اینکه حین یادگیری و سپس کار جدی با چه مدل مسائل و چالش هایی مواجه میشم). نمیدونم از کدوم بیشتر خوشم میاد. اول تصمیم گرفتم فلاتر یاد بگیرم و برم سمت فرانت موبایل، ولی به نظر شما از اونجایی که تو مسائل هنری و خلاقیت‌های مربوط بهش استعدادی ندارم، حوزه فرانت برام مشکل ساز نمیشه؟ اگه آره چه حوزه ای برم بهتره؟

آریا شادمهر ۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۵۰

پس با توجه به سن تون پیشنهاد میکنم کار استخدامی رو پیگیری کنید تا لااقل درآمدتون ثابت باشه.

بله بنظرم بک اند براتون انتخاب مناسبتری هست و فعلا بهتره فرانت اند رو شروع نکنید. موقعیت‌های شغلی بک اند دات نت و پایتون و php رو بررسی کنید و از بین شون یکی رو انتخاب کنید. این ریز جزییات که فرمودید خیلی توضیحی نیست، بیشتر باید در هنگام کار باهاشون روبه رو بشید.

اسفندیار ارسباران ۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴

خیلی ممنونم از راهنماییتون

آریا شادمهر ۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹

خواهش میکنم. ممنون میشم تیک تایید پاسخ رو بزنید تا تاپیک از حالت پیگیری خارج بشه.

بهترین پاسخ
اسفندیار ارسباران ۱۹ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۲۲