🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۴ minima-optio-sequi-libero-commodi
اینکه کدام ؟
دلنواز قانونی حل شده توسط دلنواز قانونی

سوالی که دارم اینه که وقتی که ما توی VSCODE  می خوایم پایتون رو کار بکنیم یه چیز توی VSCODE نصب می‌کنیم . و از طرفی همین نسخه از پایتون رو روی کامپیوتر هم نصب می‌کنیم . تفاوت این دو تا چیه و کار هر کدومشون چیه ! 
چون برای زبان‌ها برنامه نویسی دیگه هم همینه یعنی برای CPP باید یه چیزی برای کامپیوتر بریزیم و یه کامپایلر هم توی خود VSCODE حالا خلاصه نقش هر کدوم از این دو تا چیه و چه تفاوت هایی دارن 

 

سلام،

VSCode که یک محیطیه واسه اینکه راحتتر بتونیم کد بنویسیم. یعنی یک text editor هست.

شما فرض کن ما در wordpad هم میتونیم مقاله بنویسیم یا در یک notepad ساده ولی نرم افزارهایی مثل Office یا Google Docs میاد که راحتتر مقاله بنویسیم، امکانات بیشتری داشته باشیم و حرفه ای‌تر بتونیم بنویسیم.

پس vscode یک محیطی برای کدنویسی بهتر، سریعتر، منظم تر، خواناتر و ... هست. وگرنه ما همین کدهارو داخل یک notepad ساده هم میتونیم بنویسیم و در نهایت فایل با پسوند .py یا .cpp و ... ذخیره کنیم.

 

اما بعد اینکه کدهارو نوشتیم، وقت اجرای این کدها میشه. کدهایی که ما مینویسیم به زبان انسان هست ولی برای اجرای این کدها باید این کدهایی که ما نوشتیم تبدیل بشه به زبان ماشین، یعنی تبدیل به زبانی که برای CPU قابل فهم باشه. سیگنال‌های صفر و یکی که cpu متوجه اونها میشه. برای این تبدیل نیاز به کامپایلر یا مفسر داریم.

مفسر یا کامپایلر رو یک مترجم فرض کن که زبانی که مینویسیم در اینجا پایتون رو به زبان ماشین ترجمه میکنه تا cpu متوجه بشه.

یه تفاوتی بین کامپایلر و مفسر هم وجود داره اینه که کامپایلر یکجا کل فایل رو ترجمه میکنه و بعد خروجی رو تحویل میده ولی مفسر هرباری که اجرا میشه شروع میکنه از خط اول یک به یک و خط به خط تفسیر میکنه و خروجی میده. این رو اضافه کنم که زبان پایتون یک زبان تفسیری هست و به این مترجم مفسر یا interpreter میگن.

دلنواز قانونی ۰۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲

خب الان اون چیزی که ما توی extention‌های VScode نصب می‌کنیم دقیقا چیه ؟ 
چون ما این مفسر پایتون رو که از طریق همون دانلود اومدیم و نصب کردیم .

minima-optio-sequi-libero-commodi ۰۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱

منظورم از extention مشخص extention python  هستش که میایم و نصب می‌کنیم .

 

minima-optio-sequi-libero-commodi ۰۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳

افزونه‌ها یا همون اکستنشن‌ها دقیقاً مثل اسمشون، یه جور اضافات و ابزارهای کمکی هستن که کار برنامه‌نویسی رو توی VSCode راحت‌تر ‌میکنن.

یعنی چی؟ یعنی یه سری قابلیت‌ها و امکانات که توی خود هسته VSCode به صورت پیش‌فرض وجود نداره، توسط گروه‌ها یا برنامه‌نویس‌های دیگه به شکل افزونه نوشته شده و توی VSCode قابل نصب و استفاده‌ هست. این افزونه‌ها باعث میشن که بتونی ابزارهای خاصی رو به محیط برنامه‌نویسیت اضافه کنی تا کارها سریع‌تر و ساده‌تر انجام بشه.

مثلاً افزونه‌هایی مثل همون Code Runner که در موردش گفتیم توو تاپیک‌های قبلی.

یا افزونه‌های دیگه مثل:

1. Python: برای اجرای کدها و دیباگینگ پایتون و توضیح خود سازنده‌اش هم به این شکله: (حدود 134 میلیون نصب)

Python language support with extension access points for IntelliSense (Pylance), Debugging (Python ...

2. Pylint: برای بررسی کیفیت کد و پیدا کردن خطاها
3. Jupyter: برای کار با نوت‌بوک‌های Jupyter مستقیماً توی VSCode
4. Python Docstring Generator: برای ایجاد سریع Docstring توی کدهات
این افزونه‌ها هر کدوم یه کار خاص رو برایت راحت‌تر میکنن و تجربه‌ی کدنویسی رو بهتر میکنن. با نصب این افزونه‌ها، میتونی VSCode رو دقیقاً به شکلی که نیاز داری تنظیم کنی و از امکانات بیشتری بهره ببری.

بهترین پاسخ
دلنواز قانونی ۰۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴