🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ چکا درگاهی
سوال در رابطه با تگ tfoot
نیکدخت خداپناهی حل شده توسط نیکدخت خداپناهی

سلام استاد وقتتون بخیر

من در چند تا وب سایت مختلف درباره تگ‌های جدول مطالعه کردم و سوالی که برام پیش آمده در رابطه با نحوه قرار گیری تگ tfoot است که گفته شده بود این تگ باید حتما قبل از تگ tbody و بعد از تگ thead نوشته شود. من در کد نویسی هر دو حالت را امتحان کردم و در نتیجه تفاوت خاصی ندیدم میخواستم بدونم که رعایت این نکته الزامی است یا خیر؟

با تشکر  

سلام الزامی درش نیست بیشتر حالت مفهومی داره برای مرورگرها و مرتب بودن ساختار جداول درضمن جداول بخاطر ماهیتی که دارن محتوای درون آنها توسط موتور‌های جستجو قابل تشخیص نیست بخاطر همین بیشتر توی پنل‌های ادمین ازش استفاده میشه و سمت کاربر کاربرد زیادی نداره و توصیه نمیشه فقط مفاهیم تگ هاش رو بدونید کافیه

بهترین پاسخ
نیکدخت خداپناهی ۰۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶

نحوه قرار گیری تگ tfoot فرقی نداره چون جایگاهش در تگ table مشخصه و انتهای جدول است.

یکی از جاهای بسیار مهمی که از اون استفاده میشه از این تگ بعضی مواقع که جدول ما دارای سطر‌های بسیار زیادی میشه و به حالت scroll در میاد ما از tfoot استفاده می‌کنیم که عنوان‌های ما (th) دوباره در انتهای جدول به ما نشون داده بشه.

یعنی همون تگ th ولی انتهای جدول :)

 

 

سهراب داور ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷