🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ دکتر مهشید فانی
طراحی procedural لا‌به‌لای OOP
نازبو عنایت حل شده توسط نازبو عنایت

سلام خدمت همه عزیزان.
استاد توی این پروژه فایل iran.php رو که طراحی procedural داشت، وسط یک پروژه شی گرا استفاده کردن.
یعنی میتونیم در یک پروژه oop، اگر جایی لازم شد یک فایل با انواع function‌ها داشته باشیم و از اونا کمک بگیریم؟ یا بهتره که پروژه کلا بر پایه شی گرایی و کلاس باشه؟

سلام و احترام

وقتی دارید از oop استفاده می‌کنید خیلی مهمه که طبق قوانین oop پیش برید اما در مواقعی دیده میشه یک سری از توابع در سرار پروژه در حال استفاده و تکرار هستند که میشه اینارو در قالب helper function تعریف کرد و هر جا که لازم شد این  توابع رو صدا زد و استفاده کرد

ناژو داور ۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۱۰

سلام

ترکیب هر دو تا قابل استفاده است در php 

بعضی وقتا شما ناچار میشی برای یه پروژه که شی گرا نیست مثلا یه api توسعه بدید. اینکه ماژول ارائه وب سرویس رو شی گرا بنویسید و یا رویه ای هر دو امکانپذیره.

ولی در نهایت اگه قرار اون برنامه بزرگ شه و قراره فرایند توسعه اش ادامه دار باشه، با توجه به مزیت هایی که شی گرایی داره، اینکه نگهداری و ماژولاریتی کد رو بهتر می‌کنه، پیشنهاد میشه شی گرا ادامه بدید ...

بهترین پاسخ
نازبو عنایت ۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۵۱