🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ مهراوه اصفهانی
در مورد متد اینترفیس
نیک رهنما حل شده توسط نیک رهنما

سلام یه سوال داشتم اونم این بود که چرا اینتر فیس eventListener  رو اومدیم به شکل زیر نوشتیم؟

 ;eventListener=(MyDialogeventListener)context

و عمل کست کردن یعنی چی ؟

 

سلام و احترام 

جواب سوال از مفاهیم پایه هست 

پیشنهاد میکنم چند مقاله (هر چند فارسی ) رو در رابطه با چند ریختی یا معادل نام انگلیسی اون به معنای Polymorphism مطالعه کنید .

اما جواب سوال شما بطور کل 

در چرخه حیات (Life Cycle) فرگمنت، متدی هست به اسم onAttach، این متد زمانی صدا زده می‌شه که فرگمنت به اکتیویتی متصل بشه، از طرف دیگه این متد پارامتری داره که در واقع Context همون اکتیویتی هست که به فرگمنت متصل شده. حالا اگر ما اینترفیس رو توسط اکتیویتی implement کرده باشیم، می‌تونیم داخل متد onAttach بگیم پارامتر Context همون interface ما هست که implement شده (بر اساس قاعده Polymorphism).

موفق باشین

 لینک برای آموزش چند ریختی : لینک اول به صورت مقاله.

 

 

بهترین پاسخ
نیک رهنما ۰۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴