🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۵ محسن پارسی
فعال کردن R8
جامعه جاوا (اندروید) ایجاد شده در ۰۸ مهر ۱۳۹۹

با سلام

من طبق مسیر‌های گفته شده R8 رو فعال کردم , اپلیکیشن (هواشناسی) در حالت debug که مستقیم روی شبی ساز نصب میشه هیچ مشکلی نداره ، اما بعد از ساخت (apk (release و نصب برنامه از طریق فایل apk وقتی وارد برنامه میشم اسم شهر رو وارد می‌کنم ok رو میزنم از برنامه میاد بیرون ( برای ارتباط با شبکه از Retrofit استفاده شده).  

درود بر شما 

ایا هنگام relese کردن اپلیکیشن از قابلیت R8 نیز استفاده میکنید؟

مطمین هستید که فایل هایی که لازم باشه رو ignore میکند؟

نیک رهنما ۰۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۰۶

۱-منظور شما از استفاده کردن قابلیت R8 چیه؟ یعنی به جز فعال کردن R8 در build.gradle و معرفی فایل هایی که باید ignore شود کار دیگه ای هم باید بکنیم؟

۲-چطور باید ببینیم که چه فایل هایی نیاز به ignore کردن داره؟

محسن پارسی ۰۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۱

library هایی که استفاده کردم Retrofit و  RecyclerView هستش تو فایل پیوست هم برای شما فرستادم ، کدهایی که باید proguard-rules.pro اضافه میشد رو  که مربوط به Retrifit بود هم از داکیومنت خودش کپی کردم .

محسن پارسی ۰۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶

سلام خدمت شما دوست عزیز

android{
...
    buildTypes {
        release {
            debuggable true
            minifyEnabled true
            shrinkResources  true
            proguardFiles getDefaultProguardFile('proguard-android-optimize.txt'), 'proguard-rules.pro'
        }
    }
...
}

تنظیمات زیر را در build.gradle پروژه لحاظ کنید و پروژه را اجرا کنید

دلیل خطا و کد خطی که باعث خطا می‌شود رو برای ما ارسال کنید

خانم ندا بختیاری ۰۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰

با سلام

خطا هایی که بعد از بسته شدن برنامه در هنگام کار کردن داده رو  فرستادم. 

محسن پارسی ۰۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۲۶