🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ رهام حیاتی
تبدیل تاریخ میلادی به جلالی
فرشین مصباح‌زاده حل شده توسط فرشین مصباح‌زاده

سلام و احترام:

من این قسمت رو نفهمیدم،

چرا باید اصولا تبدیل تاریخ میلادی به جلالی رو انجام بدیم درحالی که مستقیم با خود kayyam میتونستیم تاریخ جلالی رو به پیاممون اضافه کنیم:

now = JalaliDatetime(datetime.now()).strftime('%y-%B-%d  %A  %H:%M')

یعنی بدون تبدیل تاریخ داشته باشیم:

now = JalaliDatetime.now().strftime("%y-%B-%d  %A  %H:%M")

سلام

اصولا خیلی نمیشه در مورد اینکه چرا اینجوری شد و چرا اونجوری نشد صحبت کرد، هر دو روشی که در بالا نوشتین درسته، تنها تفاوتی که من می‌بینم اینه که توی اولی داره یه آبجکت از DateTime پایتون رو تبدیل می‌کنه و توی دومی داره تاریخ و زمان در لحظه رو می‌گیره.

به نظرم سوال از این جنسه که چرا برای فرمت کردن رشته‌ها به جای .format از %s استفاده می‌کنیم یا برعکس.

اینم اضافه کنم که این سوالی که پرسیدین نشون میده خوب به مبحث مسلط شدین و اگر مسئله به شما داده میشد، می‌تونستید مستقل و بدون مراجعه به ویدئو اون رو حل کنید.

در کل توصیه می‌کنم به تمام راه‌حل‌های پیشنهادی توی ویدئو‌ها شک کنید و سعی کنید موارد رو ساده‌تر از اون چیزی که من نوشتم بنویسید. به نظرم این بهترین چالش برای دوره‌ست.

با احترام

بهترین پاسخ
فرشین مصباح‌زاده ۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۳۳