🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۲ پارمیس دستغیب
استاتیک کردن متد اتصال به پایگاه داده
چنگیز قهرمانیان حل شده توسط چنگیز قهرمانیان

سلام ,

در زمان 11:00 طبق اصول کد تمیز می‌شه متد connct() از کلاس DatabaseConction  رو استاتیک بزاریم ؟

تا اینکه در کلاس‌های دیگه بدون نمونه سازی عمل اتصال به پایگاه داده انجام بشه ؟

سلام 

 

دلیل خاصی برای این کار مدنظرتون هست؟

چنگیز قهرمانیان ۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴

سلام .. استاتیک کردن متد یک کلاس در اکثر مواقع کار درستی نیستش، یکی از دلایلش این هستش که شما دیگه با یک آبجکت روبرو نخواهید بود و این موضوع خیلی میتونه برای شما مشکل ایجاد کنه زمانی که برنامه شما بزرگ بشه.. پس اصلا توصیه نمیشه که این کار رو انجام بدید و شما برای اینکه بتونید یه مقدار performance برنامه خودتون رو بهتر کنید میتونید کاری کنید که فقط از این آبجکت یک نمونه در طول برنامه داشته باشید .. شما برای این کار میتونید از دیزاین پترن Singleton استفاده کنید.

بهترین پاسخ
چنگیز قهرمانیان ۰۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴