🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۳ آذروان دانایی‌فرد
استفاده عملی از چندریختی
مهندس ایلا شیدا حل شده توسط مهندس ایلا شیدا

سلام و خسته نباشید.

آیا این بخش هایی از شی گرایی در عمل نیز به صورت متداول استفاده میشند؟

آیا در پروژه‌ها استفاده خواهید کرد؟ و در آنجا نیز خواهید گفت که مثلا این بخش از کد رو از چند ریختی استفاده کنیم. 

یا از انتزاع و غیره؟

ممنون.

 

سلام دوست عزیز بله در پروژه خیلی استفاده میشه کلاس هایی که می‌نویسیم و به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنیم مثل گرفتن اطلاعات  از سرور و غیره و مبحث مهمی هستش

بهترین پاسخ
مهندس ایلا شیدا ۰۴ مهر ۱۴۰۰، ۰۶:۲۳

سللام دوست عزیز ، بله قطعا استفاده میشه و بدون این مباحث شی گرایی اصلا نمیشه یه کدنویسی بهینه ای داشته باشی. درطول تدریس هم استاد بارها و بارها بهش اشاره میکنند که کی از آن‌ها استفاده میکنند و یا کرده اند.

آقای آریانا عبادی ۰۴ مهر ۱۴۰۰، ۰۶:۴۰

سلام وقت بخیر

بله استفاده میشه باید از این مفاهیم استفاده بشه اگه میخوایم بصورت oop کدنویسی کنیم ولی اینکه استاد بگن اینجا داریم از این اصل استفاده میکنیم خیر چون مشخصه کجا داره از چه اصلی استفاده میشه و خودتون به مرور زمان متوجه میشین

تو همین سرفصل مبحث Method overriding و Method overloading هم از اصل Polymorphism استفاده میکنن اما نوعشون فرق میکنه

دکتر لوما شادمهر ۰۴ مهر ۱۴۰۰، ۰۶:۵۷