🔥 ۴۰ درصد تخفیف ثبت‌نام دوره‌ها قبل از افزایش قیمت‌ها
۰ ثانیه
۰ دقیقه
۰ ساعت
۱ ارسیا شریف
سوال درخصوص GC
جامعه گولنگ ایجاد شده در ۰۲ تیر ۱۴۰۵

استاد شما گفتید گاربج کالکتورا اتوماتن برخلاف C 
ایا امکان اینکه بصورت دستی free کنیم یا حتی کاری کنیم که GC فری کردن دیتایی رو ایگنور کنه؟

البته بخوام توضیح بدم سوالم مربوط به چیه و پیشینه بوجود اومدن همچین سوالی برام چیه باید بگم که خب شما گفتید یه متغیر اگر تو تابع تعریف بشه گو بصورت دیفالت میبرتش تو stack بعد اینکه عمر اجرای تابع هم به اتمام رسید از استک پاک میشه (البته نمیدونم اینکه پاک میشه هم به GC ارتباط داره یا نه حالا اینم سوال بدی نیست ممنون میشم جواب بدید)
حالا اگر بعد از مدتی که عمر اجرایی تابع تموم شد و من دوباره نیازم شد که دیتای داخل اون تابع رو return کنم چه اتفاقی میوفته؟ ( دوتا سناریو تو ذهنم هست- یک اینکه دوباره بره تابع رو اجرا کنه که خب ممکنه تو اسکیل بزرگتر تو ران تایم تاثیر بزاره - دو اینکه هوشمندیش در حدی باشه که خودش ذخیره کنه مقادیر توابعی رو که بازخوانی داشتن) ولی خب دلم میخواست بدونم چطور مثل c منوآل هندل کنم این قضیه رو

ارسیا شریف ۰۲ تیر ۱۴۰۵، ۰۷:۵۷